autorstwa Anny Stelmach-Tkacz i Kariny Muchy wyd. Nowa Era.
Zasadniczym celem Programu jest codzienne, kontekstowe osłuchiwanie dzieci z językiem angielskim w okresie szczególnej wrażliwości językowej (0-6) tak, żeby angielski nigdy nie stał się dla nich językiem obcym. W ten sposób właśnie dziecko naturalnie – czyli na tych samych zasadach jak pierwszy – nabywa drugi język. Dwujęzyczność to cel, który rozumiemy zarówno indywidualnie – jako inwestycję tu i teraz w rozwój każdego dziecka, jak i społecznie – jako nowej jakości fundament dla polskiej gospodarki, ekonomii i polityki społecznej.
Skuteczna nauka języka angielskiego dla dzieci i młodzieży. Podczas zajęć angażujemy ich wyobraźnię, pamięć i zmysły, co umożliwia przyswajanie nowej wiedzy w sposób naturalny i zgodny z indywidualnym rozwojem każdego dziecka.
W czasie kursu dziecko:
Proponowane zajęcia są połączeniem dwóch uzupełniających się dziedzin matematyki i informatyki. Prowadzone są w formie zabawy, a szczególny nacisk położony jest na naukę samodzielnego myślenia, rozwiązywania napotkanych problemów oraz na sprawność rachunkową. Zajęcia podzielone są na dwie, powiązane ze sobą, części: pół godziny matematyki oraz pół godziny nauki programowania realizowane poprzez zabawę oraz praktyczne działania. Każde zajęcia rozpoczynają się od doświadczenia przez dzieci na własnej osobie efektów tego, co zaprogramują lub od poznania jak działają poszczególne elementy aplikacji. Dopiero wtedy przechodzimy do pracy na tabletach.
Najmłodsi uczą się programowania na intuicyjnych, dostosowanym do ich możliwości aplikacjach, nabierają obycia z tabletem, rozwijają kreatywność, umiejętność logicznego myślenia, stają się twórcami zamiast odtwórcami. (źródło: www.komputrilo.pl)
W najstarszej grupie realizujemy program „Przyjaciele Zippiego” – jest to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego dla dzieci w wieku 5-8 lat, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci. W czasie 26 cotygodniowych spotkań dzieci uczą się różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu, co pozytywnie wpływa na ich relacje z innymi ludźmi.
Program nie koncentruje się na dzieciach z konkretnymi problemami czy trudnościami, ale promuje zdrowie emocjonalne wszystkich małych dzieci.