schodzenie się dzieci do przedszkola, kontakty z rodzicami
indywidualna realizacja zadań edukacyjnych
zabawy w kącikach zainteresowań
przygotowanie pomocy do zajęć
rozmowy indywidualne z dziećmi
ćwiczenia poranne
przygotowanie do śniadania
kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych (nauka mycia rąk, korzystania z toalety, zachowania czystości w łazience, oszczędnego korzystania z wody).
8:30 – 9:00 ŚNIADANIE
9:00 – 12:15
zajęcia programowe będące realizacją treści z zakresu wychowania społeczno-moralnego, umysłowego, technicznego, estetycznego, zdrowotnego (tj.: mowa, matematyka, plastyka, śpiew, ćwiczenia gimnastyczne)
zajęcia terapeutyczne z logopedą
zajęcia z języka angielskiego/francuskiego
gimnastyka korekcyjna
rytmika
tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych i konstrukcyjno-technicznych. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą
spacery, pobyt na placu zabaw
12:15-12:30
przygotowanie do obiadu, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych (mycie rąk, nauka nakrywania stołu do posiłków).
11:30 – 12:30 OBIAD
12:30 – 15:00
odpoczynek: czytanie książki przez nauczyciela, drzemka, słuchanie nagrań, bajek z magnetofonu
zajęcia programowe
czynności higieniczne i samoobsługowe
15:00 – 15:30 PODWIECZOREK
15:30 – 18:00
zajęcia edukacyjne indywidualne lub w zespołach (realizacja zajęć dodatkowych – ceramika, zajęcia taneczno-ruchowe, zajęcia językowe, sportowe)
zabawy ruchowe (ćwiczenia profilaktyczne)
praca wyrównawcza (rozwijanie uzdolnień, korygowanie zaburzeń) zabawy wg. zainteresowań dzieci
rozmowy indywidualne z dziećmi
obserwowanie sytuacji wychowawczych
zabawy dowolne w sali lub/ i na placu zabaw, praca indywidualna, zajęcia stymulacyjne, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci